Forum www.84psp.fora.pl Strona Główna www.84psp.fora.pl
Oficjalne forum Stowarzyszenia GRH 84 Pułku Strzelców Poleskich
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Film "Reduta Góry Borowskie"
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.84psp.fora.pl Strona Główna -> Rekonstrukcje i inscenizacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kominek




Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Pią 17:15, 05 Lip 2013    Temat postu:

Bjar - nie ważne, że umieją dwie, trzy osoby. Nie sztuka maszerować we dwójkę. Sztuką jest maszerować w grupie. Ja też umiem maszerować i moi chłopcy (z Inf.-Reg. 73) też pięknie maszerują. Równo i w ogóle cacy, ale my ostro ćwiczymy i nasze spotkania, to nie pogadanka luźna, tylko ostre ćwiczenia. Na pogadankę jest czas w przerwie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub
Administrator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Sob 10:47, 06 Lip 2013    Temat postu:

bjar_1 napisał:
Kominek napisał:
...my nawet nie umiemy równo maszerować...


Kto nie umie, to nie umie Wink


Pojedyncze osoby potrafią maszerować, ale jako grupa tracimy rytm już przy 4-5 kroku. Wykazały to wspólne ćwiczenia.

Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kominek




Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Sob 12:02, 06 Lip 2013    Temat postu:

Dokładnie o tym mówię, co Kuba zauważył. Nie, żebym był złośliwy, Bjar, ale gdybyś wpadł raz na jakiś czas i zobaczył, jak marnie idzie nam wspólne maszerowanie, to dam sobie rękę odciąć, że Twój wpis miałby inną treść, biegunowo odległą od "kto nie umie, to nie umie".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bjar_1




Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Banditenkreis

PostWysłany: Sob 13:51, 06 Lip 2013    Temat postu:

Więc ćwiczyć, ćwiczyć i jeszcze raz ćwiczyć! Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kominek




Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Sob 21:28, 06 Lip 2013    Temat postu:

Dokładnie o tym mówię, Michał. Tylko widzisz... Musimy ćwiczyć razem, bo w kupie raźniej Smile I szybciej się można uczyć. Trening czyni mistrza!! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub
Administrator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Sob 11:38, 13 Lip 2013    Temat postu:

Razi w uszy i oczy jak słyszę i czytam w tym filmie "Borowa Góra". Czegoś takiego nie ma w tych okolicach !
Prawidłowo powinno brzmieć "Borowska Góra" 'Borowskie Góry ".

Pzdr


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
variag




Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Sob 12:08, 04 Sty 2014    Temat postu:

Jakub napisał:
Razi w uszy i oczy jak słyszę i czytam w tym filmie "Borowa Góra". Czegoś takiego nie ma w tych okolicach !
Prawidłowo powinno brzmieć "Borowska Góra" 'Borowskie Góry ".

Pzdr

Rzekłbym: nic bardziej błędnego.
Wzniesienie o wysokości 278 m n.p.m. to Góra Borowa.
Polecam choćby przedwojenną mapę WIG 1:300 000 "Łódź".
Obok była kolonia Góry Borowskie wchodząca w skład powiatu Bełchatów. Czyli mała osada o tej właśnie nazwie. Na nowszych mapach pojawia się nazwa wzniesienia: "Góra Borowska". Jednak we wrześniu 1939 roku nad wyraz poprawna była więc "Góra Borowa".
Niestety ktoś w wiki założył fałszywe hasło:
(szukaj:) Góry Borowskie Evil or Very Mad
Crying or Very sad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez variag dnia Nie 18:04, 05 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub
Administrator



Dołączył: 02 Lut 2011
Posty: 385
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Pon 21:17, 20 Sty 2014    Temat postu:

Polecam przedwojenną mapę WIG-owska 1:100000 gdzie występuje nazwa Góry Borowskie . Proszę zobaczyć niemiecką mapę z 1915 roku 1 :100000, gdzie występuje nazwa Góry Borowskie. Więc dlaczego "we wrześniu 1939 roku nad wyraz poprawna była więc "Góra Borowa". " ? Nic bardziej mylnego używać nazwy Góra Borowa, a nie Góra Borowska. Nazwa G. Borowa występuje co prawda na austriackiej i rosyjskiej mapie z XIX wieku, ale proszę popytać mieszkańców okolic, niejeden obruszy się, jak usłyszy nazwę Góra Borowa. Tak, że prawidłowa nazwa to Góry Borowskie, a nie Borowe.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jakub dnia Pon 21:26, 20 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kominek




Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Pon 21:29, 20 Sty 2014    Temat postu:

Jakub ma rację. Przypominam, że w Grocholicach znajduje się ulica Obrońców Gór Borowskich. Z prostej logiki języka polskiego wynika, że skoro obrońców Gór BOROWSKICH, to znaczy, że bronili miejsca o nazwie Góra Borowska/Góry Borowskie. Gdyby nazwa była Góry Borowe/Góra Borowa, to ulica nosiłaby miano Obrońców Gór Borowych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
variag




Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Wto 10:02, 21 Sty 2014    Temat postu:

Akurat mieszkańców pytać się nie muszę bo jestem bełchatowianinem.
Od zawsze była to Góra Borowa.
Na mapie WIG 100 000 nie ma nazwy wzniesień (sprawdżcie czy na "setce" Szcerców jest np Orlica), są jedynie nazwy miast, wsi i osad.
Lina obrony Księży Młyn – Cyganów – Góry Borowskie – Jeżów – Rozprza była oparta o nazwy miejscowości.
Proszą więc spojrzeć w ten link:
[link widoczny dla zalogowanych]óry_Borowskie_(powiat_bełchatowski)

Jeśli ktoś dalej nie wierzy polecam w zbiorze map WIG mapę P43 S29 G LENKAU (LENKAWA 1944) skala 1: 25 000 gdzie obok nazwy wzniesienia "Borows-Berg" (Góra Borowa) jest osada "Borower Berg" (Góry Borowskie) oraz przynależne administracyjnie do niej zabudowania "zu Borower Berg" (do Gór Borowskich).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kominek




Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Wto 14:28, 21 Sty 2014    Temat postu:

Rekomenduję spojrzeć na "google maps". Widnieje, jak byk - Borowskie Góry. Na Geoportalu także. Sądzę więc, że mimo wszystko określenia formalnie uznane mają pierwszeństwo przed potocznie stosowanymi określeniami.

To, że popularnie ktoś nazywa coś w inny sposób nie czyni z tego poprawnego sformułowania. Na Mausera kar98k mówi się potocznie "karabin" mimo, że jest to karabinek. To samo z MP40, na który mówi się "Schmeisser" - to nic nie znaczy, to po prostu skrót myślowy, potoczne określenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
variag




Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Wto 14:56, 21 Sty 2014    Temat postu:

Kominek napisał:
Rekomenduję spojrzeć na "google maps". Widnieje, jak byk - Borowskie Góry. Na Geoportalu także. Sądzę więc, że mimo wszystko określenia formalnie uznane mają pierwszeństwo przed potocznie stosowanymi określeniami.

Ktoś z Nas na pewno z geoportalu nie umie korzystać.
Na zachód od wzniesienia "Borowska Góra" jest miejscowość "Borowskie Góry". Na południe od owej góry przynależna osada też "Borowskie Góry".
Jak na niemieckiej wojennej mapie" zu zu Borower Berg".
Pozdrawiam, a jak coś mogę wrzucić printscreena.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kominek




Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 382
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Wto 15:29, 21 Sty 2014    Temat postu:



Bardzo proszę. Stoi, jak byk - Borowska Góra , a nie Borowa Góra, oraz Borowskie Góry, a nie Borowe Góry. Dziękuję za uwagę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
variag




Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Śro 11:05, 22 Sty 2014    Temat postu:

Zgadza się, obecnie nazwa wzniesienia to Borowska Góra, do 1939 roku to Góra Borowa vide mapa WIG 1: 300 000.

Nazwa osady u jej podnóża to Borowskie Góry - vide mapa WIG 1: 100 000: Góry Borowskie.

Reasumując, określenie dla tej góry: Borowskie Góry lub Góry Borowskie (przedwojenna nazwa) jest błędne bo to nazwa osady wchodzącej w skład gminy Bełchatów.


Ktoś niestety na wikipedii narobił bałaganu wpisując hasło o treści:
Góry Borowskie [popularnie Borowa Góra i Borowska Góra – trzy niewielkie wzniesienia - około 279 m n.p.m. - w Polsce położone w województwie łódzkim, w powiecie piotrkowskim, w gminie Wola Krzysztoporska. Przed wybuchem II wojny światowej na Borowej Górze znajdowało się lotnisko sportowe. Miejsce jednej z największych bitew w kampanii wrześniowej 1939 r.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
variag




Dołączył: 03 Sty 2014
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bełchatów

PostWysłany: Śro 11:42, 22 Sty 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Mam nadzieje że ta mapa już wyjaśnia resztą, kursywą pisane są nawy wzniesień, a nie miejscowości, na południe i zachód od tego wzniesienia leży osada - Góry Borowskie.
Pisanie więc że cmentarz wojenny z I WŚ leży "na Borowskich Górach" jest błędem. To tak jakby jakiś cmentarz był "na Bełchatowie".
Leży on bowiem u podnóża Borowskiej Góry która w okresie toczonych tam walk nosiła nazwę Góra Borowa.

Czy teren tego cmentarza leży w obrębie gruntów przynależnych do wsi Borowa czy też Gór Borowskich to już osobny temat. Cmentarz jest więc "w Górach Borowskich" lub "w Borowej", a nie "na".

Cytat:

w Grocholicach znajduje się ulica Obrońców Gór Borowskich. Z prostej logiki języka polskiego wynika, że skoro obrońców Gór BOROWSKICH, to znaczy, że bronili miejsca o nazwie Góra Borowska/Góry Borowskie. Gdyby nazwa była Góry Borowe/Góra Borowa, to ulica nosiłaby miano Obrońców Gór Borowych.

W Bełchatowie jest ulica "Obrońców Gór Borowskich" - czyli upamiętnia ona broniących miejscowości o tej właśnie nazwie. Nie wzniesienia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez variag dnia Czw 1:23, 23 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.84psp.fora.pl Strona Główna -> Rekonstrukcje i inscenizacje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin